|
|
|
Tym razem parada trochę skrótowo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paryska kolej miejska
i podmiejska (RER) reprezentuje poprawny standard komunikacyjny,
o którym w Polsce możemy sobie pomarzyć, co wprawdzie nijak
nam nie pomoże, ale zawsze czas do XXII wieku wypełni...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chemin de fer de Petite Ceinture to paryska
obwodnica kolejowa. Oddana do użytku
w 1852 roku i porzucona w 1934, do dziś czeka na decyzję o
dalszym losie. Tylko skromna jej część została wykorzystana
przez RER, resztę opanowały flora,fauna i żywioł miejski.
|
|
|
|
|
|
|
Być we Francji i TGV nie widzieć...? Tak
i jest, pod postacią dwóch pociągów, które dotarły akurat
na Gare Montparnasse.
|
|
|
|
|
|
|
W zasadniczej swej funkcji (komunikacyjnej),
paryskie metro (czyli chemin de fer métropolitain) sprawia
to, co powinno - jak we wszystkich rozwiniętych miastach,
tak i tu starczy zamieszkać w pobliżu jakiejś stacji,
a całe miasto staje się łatwo dostępne. Minus ma zasadniczo
tylko jeden - nadprzeciętny smrodek panujący w tunelach i
łatwo zauważalną duchotę w większości kursujących składów.
Ale nikt nie jest doskonały...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|