Right Down The Track... 16
 


Lokomotywa wąskotorowa Ls600 pomnikująca w Zielonej Górze
Wschód słońca od Gniezna do Kołodziejowa
Nastawnie z Poznania Głównego odchodzą właśnie do przeszłości. Modernizacja węzła uczyniła je zbytecznymi. Części z nich już nie ma,
inne znikną niebawem, sukcesywnie rozbierane. Rok 2008 okazał się ostatnim, w którym można było jeszcze je zobaczyć i sfotografować.
Mocno zimowa podróż do Gdańska na koniec roku. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane w okolicy miejscowości Warlubie.
Tym razem parada trochę skrótowo
Zaburzenia czasoprzestrzenne na dworcu w Koninie
PKP IC też nabrało "ochoty" na nowe lokomotywy, wybierając ostatecznie siemensowego Taurusa: drugi egzemplarz testowy w drodze do Wawy.
Podróżny doinformowany jest podróżnym mniej awanturującym się... Oczywiście w wybranych składach. No i kibelek działał.
Remont tczewskiego mostu kolejowego na Wiśle
1 lipca ulewa, jakich sporo w tym roku, ponownie spowodowała malownicze zalanie Gdańska.
I tym razem spływający ulicą Kartuską potok znalazł ujście w wykopie kolejowym tuż przed
stacją Gdańsk Główny, rozmywając skarpę i blokując ziemią i gruzem oba torowiska.
Przerwa w ruchu trwała do wieczora, co niebywale ucieszyło kilka tysięcy podróżnych.
Pierwsze pięć zdjęć zostało wykonanych parę godzin po ulewie (podziękowania dla Gaty :),
jeszcze przed wznowieniem kursowania pociągów, ostatnie trzy tydzień później.
Krzyżacka mgła.....
Paryska kolej miejska i podmiejska (RER) reprezentuje poprawny standard komunikacyjny, o którym w Polsce możemy sobie pomarzyć, co wprawdzie nijak nam nie pomoże, ale zawsze czas do XXII wieku wypełni...
Chemin de fer de Petite Ceinture to paryska obwodnica kolejowa. Oddana do użytku
w 1852 roku i porzucona w 1934, do dziś czeka na decyzję o dalszym losie. Tylko skromna jej część została wykorzystana przez RER, resztę opanowały flora,fauna i żywioł miejski.
Być we Francji i TGV nie widzieć...? Tak i jest, pod postacią dwóch pociągów, które dotarły akurat na Gare Montparnasse.
W zasadniczej swej funkcji (komunikacyjnej), paryskie metro (czyli chemin de fer métropolitain) sprawia to, co powinno - jak we wszystkich rozwiniętych miastach, tak i tu starczy zamieszkać w pobliżu jakiejś stacji,
a całe miasto staje się łatwo dostępne. Minus ma zasadniczo tylko jeden - nadprzeciętny smrodek panujący w tunelach i łatwo zauważalną duchotę w większości kursujących składów. Ale nikt nie jest doskonały...
     

Copyright © 2002-2009 by Estraven
08.2008-07.2009