P-39
Airacobra
1/72
 
-
Index

- Lightning
- Spitfire
- Hurricane
- Warhawk
- Airacobra
- Beaufighter
- Bf 110
- Fw 190
- HA 1109/12
- Me 210/310
- Corsair
- Me 262
- Mosquito
- Mustang
- Bf 109
- Gladiator

- Inne strony


Myśliwiec Bella był konstrukcją w swoich czasach unikalną - przednie podwozie, silnik za kabiną
pilota czynią z niego do dziś swoisty ewenement. Inaczej też, niż zwykle, rozwiązano w jego przypadku
kwestię dodania drugiego miejsca przy budowie wersji treningowej. W latach trzydziestych
nie opracowywano jeszcze odmian dwumiejscowych równocześnie z zasadniczą konstrukcją
(jak czyni się to obecnie), takie przeróbki pojawiały się albo w jednostkach, albo były później (to już
w latach czterdziestych) przygotowywane na specjalne zamówienie przez wytwórcę. Podobnie
było i z Airacobrą. W TP-39Q drugi fotel został zamontowany nie z tyłu, jak w większości
podobnych przypadków, ale z przodu, jeszcze bardziej udziwniając tę maszynę.

Podstawą do przeróbki był model firmy Heller uzupełniony detalami z zestawu Academy (będącego
zresztą poprawionym klonem Hellera). Poza wmontowaniem drugiego fotela zmiany polegały na
dodaniu płaszczyzn przed sterem wysokości i pod tylną częścią kadłuba oraz usunięciu
uzbrojenia. Trzeba było wytłoczyć też nową osłonę kabiny.