|
|
|
|
|
|
Myśliwiec
Bella był konstrukcją w swoich czasach unikalną - przednie podwozie,
silnik za kabiną
pilota czynią z niego do dziś swoisty ewenement. Inaczej też, niż
zwykle, rozwiązano w jego przypadku
kwestię dodania drugiego miejsca przy budowie wersji treningowej.
W latach trzydziestych
nie opracowywano jeszcze odmian dwumiejscowych równocześnie z zasadniczą
konstrukcją
(jak czyni się to obecnie), takie przeróbki pojawiały się albo w jednostkach,
albo były później (to już
w latach czterdziestych) przygotowywane na specjalne zamówienie przez
wytwórcę. Podobnie
było i z Airacobrą. W TP-39Q drugi fotel został zamontowany nie z
tyłu, jak w większości
podobnych przypadków, ale z przodu, jeszcze bardziej udziwniając tę
maszynę.
Podstawą do przeróbki był model firmy Heller uzupełniony detalami
z zestawu Academy (będącego
zresztą poprawionym klonem Hellera). Poza wmontowaniem drugiego fotela
zmiany polegały na
dodaniu płaszczyzn przed sterem wysokości i pod tylną częścią kadłuba
oraz usunięciu
uzbrojenia. Trzeba było wytłoczyć też nową osłonę kabiny. |
|
|
|
|
|
|