|
|
|
|
|
|
Bf 110
miał być maszyną uniwersalną służącą zarówno jako myśliwiec, jak
i bombowiec. Była to
koncepcja dość popularna w latach trzydziestych, chociaż udanej
realizacji doczekała się dopiero
w przypadku Mosquito czy Lightninga. Zerstorer Luftwaffe
w pełni pokładanych w nim nadziei
nie spełnił, chociaż trzeba przyznać, że właściwie zastosowany był
groźną maszyną. Wersja B 1
pochodziła z 1938 roku i nie odegrała praktycznie żadnej roli, jednak
prezentuje wczesny wygląd
Bf 110, który już od wersji C otrzymał inny tym chłodnicy pod silnikami
i skrócone (a nie
zaookrąglone) końcówki skrzydeł. Model jest przeróbką "poczciwego"
zestawu firmy Matchbox.
|
|
|
|
|
|
Bf 162
został opracowany jako propozycja szybkiego samolotu bombowego.
Wykorzystano przy nim konstrukcję Bf 110, zwiększając rozpiętość
skrzydeł
i przebudowując przód kadłuba: kabina pilota i strzelca była krótsza,
a nos maszyny oszklony.
Pierwszy lot miał miejsce w 1937 roku, niemniej osiągi okazały się
na tyle niezadowalające, że po serii prób i ukończeniu trzech prototypów
projekt został zarzucony i tylko w materiałach propagandowych
pojawiały się przez następne lata teksty o rzekomym nowym bombowcu
Luftwaffe zwanym Jaguar,
materiały opatrzone zdjęciami zapomnianego poza tym Bf 162. I tym
razem do konwersji
posłużył zestaw firmy Matchbox, który choć prościutki, udanie oddawał
bryłę tej kształtnej myszyny.
|
|