Messerschmitt
Bf-110
1/72
 
-
Index

- Lightning
- Spitfire
- Hurricane
- Warhawk
- Airacobra
- Beaufighter
- Bf 110
- Fw 190
- HA 1109/12
- Me 210/310
- Corsair
- Me 262
- Mosquito
- Mustang
- Bf 109
- Gladiator

- Inne strony


Bf 110 miał być maszyną uniwersalną służącą zarówno jako myśliwiec, jak i bombowiec. Była to
koncepcja dość popularna w latach trzydziestych, chociaż udanej realizacji doczekała się dopiero
w przypadku Mosquito czy Lightninga. Zerstorer Luftwaffe w pełni pokładanych w nim nadziei
nie spełnił, chociaż trzeba przyznać, że właściwie zastosowany był groźną maszyną. Wersja B 1
pochodziła z 1938 roku i nie odegrała praktycznie żadnej roli, jednak prezentuje wczesny wygląd
Bf 110, który już od wersji C otrzymał inny tym chłodnicy pod silnikami i skrócone (a nie
zaookrąglone) końcówki skrzydeł. Model jest przeróbką "poczciwego" zestawu firmy Matchbox.


Bf 162 został opracowany jako propozycja szybkiego samolotu bombowego.
Wykorzystano przy nim konstrukcję Bf 110, zwiększając rozpiętość skrzydeł
i przebudowując przód kadłuba: kabina pilota i strzelca była krótsza, a nos maszyny oszklony.
Pierwszy lot miał miejsce w 1937 roku, niemniej osiągi okazały się na tyle niezadowalające, że po serii prób i ukończeniu trzech prototypów projekt został zarzucony i tylko w materiałach propagandowych
pojawiały się przez następne lata teksty o rzekomym nowym bombowcu Luftwaffe zwanym Jaguar,
materiały opatrzone zdjęciami zapomnianego poza tym Bf 162. I tym razem do konwersji
posłużył zestaw firmy Matchbox, który choć prościutki, udanie oddawał bryłę tej kształtnej myszyny.